Söndag kväll

Har gjort klart Ghost tränings schema inför nuvarande vecka :)

Igår så red jag dock inte ut som planerat. För jag fick med Andreas med till stallet och han följde bara med om jag red på "grusbanan" aww så gulligt när han sa de. Jag började skratta :D Han menade alltså ridbanan <3

Så jag red ett 45min pass där med tanken på att rida på rakt spår med mkt tempoväxlingar och sånt. Detta gjorde så Ghost blev väldigt lösgjord och gick in i en fin form men även att hans takt och tempo fick ett helt annat flow. Red liksom ungefär 10steg skritt sedan 10steg trav och sedan tillbaka till skritt. Sedan red jag lite galopp och trav övergångar men Ghosten blev rätt hoppig då och de slutade med lite caprioller. Och han får faktist inte göra sånna fast både han och jag tycker de är kul så de resulterade i att jag red i olika galopptempon vilket är bra för honom som lätt blir vääldigt låång i galoppen...


En riktig capriole


Ghost tränings schema för denna vecka :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0