Måndag kväll

HEEEEJJJJ!!!!

Ja man får vara glad fast det är måndag :D


Idag har det varit en riktig sommarvärme (as mys) och jag har varit jätte söt idag i uppvikta ljusblå jeans, beiga pumps och vit linne. Lockade även håret. Hade en gnutta solpuder i ansiktet och något lager mascara <3

Skolan var rätt seg idag men vi jobbade på med naturkunskapen och sedan hade vi projekt. Jag gjorde dock inte så mycket kände jag men hjälpte till så gott de gick :D Men på lördag ska jag shoppa loss till ridskolan för 1000:- på Hööks...

Efter skolan red jag ett dressyrpass på Ghost. Skrittade fram rätt länge och red serpentiner och 15m volter. Travade lite lätt på raktspår la in lite skrittavbrott. Galopperade på långsidorna travade och la en 15m volt på kortsidorna. Red snettigenom i trav med skrittavbrott vid X. En rätt bra uppvärmning för både mig och Ghost <3

Sedan var de dags att trimma dressyrprogram. LC:1an lullade vi bara igenom. Kände lite på formen och fick ett jätte bra tempo i alla gångarterna. Breddade handen lite extra, sköt upp magen och pressade med skänklarna i travökningen och ponnyn bara flöt på i en asfin form. Han brukar annars streta med huvudet i vädret vid travökningen...

LB:1an gick också bra och mest nöjd är jag över serpentinerna och högergaloppen för han höll formen så bra och stretade inte i tygeln när jag ställde om.

Det är en vinst att känna detta eftersom vi haft lite nergång i dressyren förut men nu de senaste gångerna vi tävlat har vi fått placering så de går uppåt (y)

Vi lasttränade även snuttegubben, mamma vågade inte ta bort mellanväggen utan vi sköt den bara åt sidan. ANledningen till att hon inte vågade är att hästar har hängt sig i transporten när de fått för mkt yta att stå på. Han fick lite panik men när han märkte att de fans mer plats för bakbenen i bak lugnande han ner sig. Ett hönät sen och kusten är klar <3 På onsdag ska vi åka en sväng också. På torsdag är de hoppträning :D

Imorgon väntar en ny spännande dag med nya möjligheter...

Sov så gott och ha en fortsatt trevlig kväll <3



En bild på Ghost från förra sommaren <3 

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

sv; Jaha vad kul :D Ja det lär vi göra, bor 4km där i från och är där rätt ofta :) och min mamma har fjordinglektioner där på tisdagar. Hur länge ska du stanna på sindarve? :)

2010-05-17 @ 22:55:33
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Okej roligt :D vad är det för ponie du ska ha med dej då? :)

2010-05-17 @ 23:14:57
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Okej kul :)

2010-05-18 @ 17:13:56
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Himla söt häst! :D

2010-05-30 @ 22:27:59
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0