Söndag eftermiddag

Tänkte få in ett inlägg här på söndags eftermiddagen :D

Hoppas alla haft en bra och mysig helg. Min har väll bestått av att jobba och vara i stallet, men de är mys de också <3

Min helg började redan på torsdagen, hoppade in på Sandras kvälls pass, hade 3lektioner. En lek&lär och två stycken junior grupper. I sista juniorgruppen skenade hästarna för dom blev rädda för ngt utanför. 2 ungar ramlade av. Föräldrarna fick agera ledare så 6/8 ungar hade ledare och vi skrittade resten av lektionen. Stackars mig som hade planerat att de skulle göra travövningar så jag blev helt paff och visste inte vad jag skulle göra av resten av tiden ca 20min. Så jag lärde dem serpentinbågar både med 2bågar och 3bågar. Fick sedan beröm av en förälder att jag anpassat lektionen så bra efter situationen så de var ju toppen ändå :D

Fredagen började med en kort promenad med Oscar som inte var riktigt bra, han ville inte springa som han brukar utan lunkade sakta sakta. Så jag bar hem honom för tänkte att han hade ont någonstanns. Smsa mamma att Oscar inte var bra och mamma ringde vetrinären och vi fick en tid vid 12. Fick smsa Sara att jag inte skulle komma på häst&stall. Så dom var bara 2st på den denna gång haha!!!

Aja vetrinären hittade inget stort på Oscar men trodde att han var överansträngd eller liknande i höft och rygg, så han fick smärtis som han ska äta i 2veckor, han ska även bäras upp och ner för trappor, sängar och soffor så han inte behöver hoppa. Hoppas de blir bra <3

Jag red på kvällen, jobbade mycket i galopp på Ghost, hade hoppsadeln så stod i fältsits och lät honom ändra tempo och lite sånt. Han tyckte de var hel kul och bockade lite. Svettig blev han me. Senare på kvällen hämtade jag Andreas och vi myste med choklad och fanta exotik. Jag åt även djungelvrål för jag var extremt sugen på lakris denna kväll.

På lördagen blev de en kortis promenad med Oscar på morgonen bara, sedan fick jag hoppa på Sandras eftermiddag och kvälls pass. Hade även denna dag 3lektioner, en Lek&Lär dom ungarna var de jätte lätt att ha lektion för dom svarade på mina frågor och vi körde lite zickzack mellan koner i skritt och trav.

Sedan hade jag barnridningen och då kom de jätte jätte små barn dom yngsta var bara 3år och jätte små! Men där fick vi anpassa oss till de små. Ställde fram lite konor så de fick rida zickzack i skritt, sedan fick de prova på att trava några långsidor. På slutet fick de skritta och känna på djuren som sitter vid bokstäverna. Även denna lektion fick jag bra respons av en förälder. Ridlärar yrket kanske passar mig???

Hade även stallvärdsridningen men dom red självständigt så jag satt bara och tittade på typ, hjälpte till att ordna upp lite när de skulle galoppera bara.

Ah på kvällen var jag trött och hungrig, kollade på Millenium serien på 1:an. Dom visar ju borttagna scener nu från den trilogin så himla bra, blir som boken nu :D

Nu idag har jag varit i stallet och varit med på björnbärshoppningen med Ghost. Han var jätte rolig att hoppa idag för han var pigg och framåt. 80cm gick vi felfritt men 90cm på andra hindret fick vi ett nerslag som tydligen var ordentligt sa pappa, men de var typ mitt fel eftersom jag snedda rätt mycket. Men nästa vecka tar vi en 0:a i 90 tycker jag. En dubbel 0:a tom :D


Fick nya sporren idag :D Som jag varit redaktör för detta nr :D:D:D
Och ännu en rosett i samlingen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0