Måndag kväll

Åh är så trött, kommer inte vara uppe många timmar ikväll även fast jag har sovmorgon imorgon...

Idag var de ju som sagt skola och som jag nämnde i förra inlägget hade jag bara naturkunskap B, jag redovisade mitt arbete om anorexi och är jätte nöjd.

Vi fick pizza till lunch idag och den var god, sedan skjusade Andreas mig till stallet och då började hans bils taklucka att flippa så den öppnades av sig själv och vägrades sedan att stänga så han fick skita i sin lektion och åka upp med den på verkstade, haha så roligt kan man ha :D

I stallet så tog jag in Ghost och borstade av honom ordentligt för jag har alltid så gott om tid på mig på måndagar eftersom jag kommer till stallet klockan ett och mamma kommer inte fören halv fem, så måndagar är verkligen min pyssel i stallet dag.

Jag red en stund, de höll på att skotta av taket på ridhuset så ville inte rida där ifall Ghost skulle tycka de var obehagligt att folk gick på taket medan vi var där inne, så jag tänkte rida ut i den sköna vintersolen. Men vi kom inte så långt för de var rätt skarigt.

Men vi red ner till stora ridbanan och där var hela fyrkantspåret upptrampat så vi red runt där ca 35min. Skrittade mest och gjorde lite ryggningar. Kunde typ bara galoppera och trava på ena långsidan och de lärde han sig ganska snabbt så på den långsidan var han spänd som en gitarrsträng när man red emot, men vi fick några bra fattningar och en fin och lösgjord trav så det var roligt.

Efter att jag ridit fick Ghost gå ut i hagen och äta sin mellis i solen. Jag passade på att göra rent och byta shabrak på både hans hopp och dressyr sadel så nu är de fräscha :D Vikte även lite smutstvätt för min hylla där jag lägger smutstvätt såg för jäklig ut och jag gillar när de är ordning och reda i stallet.

Sedan gjorde jag rent Lillkanins bur för han börjar nog få vårkänslor så hans urin luktade starkare en vanligt, stackarn han bor granne med 3honor och får inte röra någon av dem, han måste vara desperat.

Ikväll blir det att titta på Familjen Anorlunda och Svenska Hollywood Fruar. Yes imorgon är det Desperate Housewifes.

Hoppas alla haft en bra dag och en forsatt trevlig kväll...


Sugen på frukt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0