Lördag eftermiddag

Är faktist ledig i helgen! Otroligt skönt att inte ha några jobbpass måste jag faktsit intyga :D

Har inte hänt så mycket idag. Vaknade upp vid  11 hos Andreas. Vid ett åkte vi till Grind och gick en långis med Oscar. Nu är vi hos Andreas igen och väntar på att mamma ska komma :D

Är ju schlagerkväll i kväll så de blir lite middag och snacks där ute :D


Det märks verkligen att våren börjar titta in, solen lyser och snön smälter. Man får ju faktist vara lite positiv till att det varit en sådan här vinter eftersom vi sluppit slask och sånt. Den kommer ju nu istället och det kommer ju torka upp så småningom (förhoppningsvis innan påsklovet)

Anledningen till att jag tycker vi ska vara postivita till att all snö kommit och stannat kvar är ju att det är ju jätte jobbigt när de kommer snö, smälter bort efter en vecka och det blir slask. Det kommer snö efter ett tag igen och sen smälter de bort och bildar slask. Inte kul! Nej mer vintrar där snön stannar kvar, men det behöver inte vara lika kallt som denna vinter max -15. Håller ni inte med???

Sedan märks de på min ponny Ghost att våren är kommen. Nu sprudlar hormonerna i hans kropp, märkte det när jag red igår, gu vad jobbig han var. Red nere på stora ridbanan och han var rädd och spände upp sig för allt. Tom när han sparkade upp snö på staketet och de skakade lite. TÖNT! Aja slutade med att han ville skena med mig men de tillåter jag inte och de blev väll en dragkramp mellan han och mig. Tillslut efter lugnande hjälper och rösthjälp fick jag ner honom till en trevlig form och trav där jag bestämde takten. Brydde mig inte om ens att prova galoppera för då kanske den fina förtroendet vi fick för varandra förstörts.

På slutet klädde jag av honom och han fick springa av sig i snön och det tyckte han var nice, bockade och visade upp sig som aldrig förr <3

Idag får Ghost en vilodag men imorgon ska jag rida igenom honom lite igen i hopp att han tyglat sina hormoner lite bättre :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0