Fredag eftermiddag

Halloj hej allihopa! Har inte haft riktigt med tid för bloggen under lovet så nu får ni ett lååångt inlägg, hoppas ni blir nöjda över det. Blir även mycket bilder och lite sånt också så detta inlägg blir förhoppningsvis kul att läsa också.

I söndags vann jag och Önnarps Ghost vår första dressyr tillsammans och det var jätte kul och jag känner mig verkligen jätte stolt, jag vill tacka min dressyrtränare Carina som verkligen fått oss på rätt spår inom dressyren. Utan henne skulle Ghost fortfarande bara lekt runt med mig på träning och tävlingsbanorna inom dressyren. Dock har jag inte tränat för henne sedan oktober 2009, utan gjort allt arbete själv och kommit ihåg alla hennes tips och tankar och tydligen gav de verkligen ett gott resultat :D


Konstigt nog är de 2personer som står mig väldigt nära som inte ens
har sagt grattis eller någonting, undra om de handlar om avundsjuka?
Det var exagt samma när vi kom 2:a i Allsvenskan så något måste ju hänt!


I måndags så åkte jag och Andreas till Täby Centrum för lite shopping, i början hittade jag absolut ingenting men efter lite Mc Donalds mat och en liten break hittade jag allt jag behövde utom en väska, men jag är verkligen jätte nöjd med det jag hittade och känner att min vår garderob verkligen fick ett lyft.


Kofta från Only, med en jätte söt spetskant


Gråblå jeans leggins från Veromoda
och en ljusblå vit randig tröja från Gina Tricot


Ljusrosa Converse inspererade skor från Din Sko
med blommig insida.
FRIDIEEE FAVORIT<3

I tisdags var det dags för lunch med tjejerna, det var jag, Angelica, Josephine, Frida, Catrine och Elin. Det var verkligen jätte mysigt och alla var nog nöjda. Det som var mest roligt var att träffa Elin som jag inte träffat ordentligt sedan högstadiet :D Efter lunchningen så tog vi oss en fika och planerade in att vi allihopa ska åka på en kryssning på påsklovet och sedan att vi skulle göra någon form av trip på sommarlovet så det blir verkligen jätte spännande. Efter att vi fikat gick vi en runda på stan och eftersom jag inte hittade någon väska i Täby så gick vi allihopa till Bags&Fashion och där hittade jag en underbar ljusbeige väska som verkligen skrek att jag skulle köpa den. Haha Angelica säger att jag alltid köper eller tittar på väskor och det stämmer verkligen jag är verkligen en väskbög om man säger så <3 I LOVE BAGS<3


Visst är den underbar? Åsså är den blommig inuti.

I onsdags hände väll inte så värst mycket. Jag var i stallet och red ett dressyrpass på Ghost och jag hade publik bestående av barn som skulle rida efter mig. Fick lite applåder och alla sa att Ghost var fin och gullig, det värmde verkligen och gav mig mera självförtroende. Pratade med Andres i stallet också för han är så nyfiken om hur vi gjort för att få Ghost så lugn och lydig i jämförelse vad han var för nästan 2år sedan när vi fick hem honom, jag tror att de bygger på att bygga upp ett ledarskap mellan häst och ryttare och att inte gå för fort fram. Jag vill verkligen att min mor köper gård snarast så jag kan köpa 2 tvååringar och bygga upp från grunden det skulle vara så häftigt.  När mamma slutade i  onsdags åkte vi även till Hästshoppen och köpte nya boots och sedan B-vitamin till alla hästarna.

Torsdagen spenderades inomhus med Alfys XBOX 360. Provade att gå till stallet men var tvungen att vända när snön nådde till knäna och man bara såg vitt överallt pga de blåste och snöade. Sedan på kvällen åkte vi till mamma och åt middag och badade bubbelbad. Avslutade med att kolla på Luftslottet som sprängdes och den var verkligen jätte jätte bra!!!!

Idag är det fredag och Andreas och jag firar 15månader tsm. Jag har hoppträning ikväll i Vigelsjö och sedan får vi se om Andreas kommer över eller om vi firar lite imorgon kväll. Jobbar 7-10 imorgon också så kan inte vara uppe så jätte sent ikväll känner jag att jag inte kan vara uppe.

Nej ska väll avsluta detta inlägg nu och fundera ut ett till jag kan skriva lite senare...

Ha det bra<3

Kommentarer
Postat av: Hanna

grattis till vinsten, ni är verkligen fina tillsammans :) Grattis till dig och Alfy oxå ;D

2010-03-05 @ 16:12:20
URL: http://hannamalmlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0