Lördag eftermiddag - Vi behöver inte visa vår kärlek genom att hångla upp varandra...

Hallihallå!

Har det gått för lång tiid mellan tagningarna? NE jag har ju mitt vuxenliv så ligger ju inte direkt och latar mig och har hur mkt tid som helst över att sitta vid datorn.

Ne tiden går åt till att jobba, stallet och vara social IRL :)

I torsdags efter jobbet skickade jag iväg Ghost till Leila och Ebba för lite bete över midsommar helgen (som pågår just nu). På kvällen åkte vi till mamma på landet för grillning och lite förberedelser inför midsommar :D Andreas och Ossian var med så fullrulle. Myste med min kanin när vi ätit klart för han bor ensam så när jag har tid brukar han få sitta och gosa i knät och känna lite värme.

På fredagen (Midsommar) vaknade jag vid halv 8. Kollade på Svampbob med Ossian. Sedan när han började titta och inte lekte så gick jag igen och la mig. Sov till tio. Åt frukost med Andreas. Bakade en tårta. Duschade och fixade mig. Sedan kom folket. Carro med familj och Kim. Vi åt sill-lunch, dansade runt stången och fikade tårta :D Tårtan lyckades jag verkligen med så är så nöjd så...

Åkte in till Norrtälje för att handla innan flygis stängde och sedan jobbade jag. Skulle bara stänga stallet och fodra hästar. Men de skulle gå så snabbt tänkte jag och jag ville inte stänga stallet vid 18. Så jag var duktig och böt vatten och diskade alla badkar och tunnor. Lamis och Michelle kom och hälsade på och sa att jag var duktig :D Kändes som ingen annan bryr sig om att diska badkaren och bara fylla på vatten. Men vattnet ska vara så rent att du själv ska kunna dricka de enligt lag ( om de inte är en sjö eller rinnande vatten) så de är lite synd att de slarvas så ofta...

Sedan när jag stängt stallet fixade jag mig iordning hos Andreas och sedan tog vi bilen till Väddö och hälsade på i Bellas nya stuga :) Avundsjuk man blev då :O jätte fräscht och fint! Men mamma sa att jag också skulle få eget hus på gård när jag kommer hem från Gotland. Då jävlar startar vi företag för ung tjejer i kris och har ridverksamhet som rehablitering. Ska bara hitta den perfekta gården. Nog om det....

Hos Bella var de nära och bekanta och okända människor. Men trevligt hade vi de och grillade och åt godis. Körde väll hem runt tolv. Var astrött hade ju hållt igång hela dagen.

Nu ska jag åka och jobba. Se om badkaren är rena. Annars får jag väll underhålla mig med att borsta My.z och putsa sadlar. Har ju ingen häst att rida :( Han kommer hem antingen imorgon eller måndag beroende om Dukat måste gå på läger på måndag? Sätta igång Ghost ordentligt den här veckan. Har varit lite si och så med ridningen de senaste veckorna.


Puss och kram ät banan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0