Söndag kväll

En ny kategori som kommer komma upp varje söndag är Frida talar ut! Här kommer mina värderingar och åsikter att få utlopp, ni har säkert sett på bloggaren Kissies blogg att hon har liknande "Kissie har en åsikt" detta är ungefär i samma anda men ändå inte. Jag vill inte att någon ska ta illa upp utan jag vill bara få ut mina tankar ibland. Läs och njut eller gör vad fan ni vill...





Igår när vi satt på resturangen slog en tanke mig, tänk om Andreas skulle hittat på något lurt nu denna lördagkväll när vi äntligen kommit ut och göra något annat än bara sitta hemma. Typ ställa sig upp och gå runt bordet stiga ner på knä och fria! Hur fan skulle jag reagera då, vad skulle jag säga? Jag som redan har mina åsikter om äktenskap!

 Slog bort tanken... Men var tvungen att berätta min tanke för honom eftersom jag måste sett jätte fjollig ut när jag tänkte tanken, haha!

Vi skrattade åt det!

Men i höstast planerade jag att jag skulle fria till honom på vår ett årsdag, men när jag såg priserna på ringarna jag ville ha (allt måste vara perfekt) insåg jag att för 60 000:- kan man nog ha liiiite roligare ut. Vi behöver ingen ring för att bevisa att vi älskar varandra.

Sedan bröllopet måste också vara perfekt och kostar säkert flera hundratusen för att jag ska bli riktigt nöjd (har alltid drömt om ett sago bröllop med vita hästar och tyll) så vi kom överens igår att vi aldrig kommer gifta oss för vi båda älskar att resa och unna oss andra saker och jag har den erfarenheten med skilda föräldrar att äktenskap är tydligen till för att brytas så nej ingenting för oss.

Vi kan lägga de pengarna på något mycket roligare!

Se på pojkvännens föräldrar dom är inte gifta och dom klarar sig ändå. Även min morbror och hans sambo har varit tillsammans sedan dom var lika unga som mig och Andreas och är inte gifta och de är ju lyckliga fortfarande.

Nu tänker ni nog att jag är riktigt oromantisk som inte vill ha de där extra.

Så Andreas och jag kommer alltså aldrig ha någon ring med våra namn och något datum, eller ha samma efternamn. Men vi kommer ändå känna oss lyckliga och älskade av varandra det är väll de ett äktenskap egentligen går ut på?

Kommer aldrig uppleva detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0