Söndag eftermiddag

Har suttit och skissat på Ghost träningschema veckan som kommer. Skulle ju sattit igång honom igår men de flöt på så bra på jobbet och all tid gick så de fanns ingen tid över att rida utan bara borsta :( Så de blir att åka ner och rida lite lätt markarbete ca 45min i ridhuset.

Jag ska brodda Ghost ikväll för nu nästa vecka ska jag försöka rida ut på honom så länge snön är "torr" och inte blöt för då får han sånna styltor eftersom han inte har sulor. De är skönt för hästarna att börja sin träning ute och komma igång. 20min träning i djupsnö är lika jobbigt som 1 timmes träning i exempelvis ridhuset. Sedan stärks konditionen på ett helt annat sätt eftersom hästarna tycker de är roligare att galoppera och sånt ute än på banan. De tänker liksom inte på att de tränar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0