Tisdag kväll

Känner mig förvånatsvärd duktig :D Blev klar med svenskan, värsta skönt att jag avsatte lite tid för den ikväll så imorgon blir de till att försöka bli klar med naturkunskapen och förhoppningsvis hinner jag. På torsdag kväll blir de ändå inget pluggande eftersom lovet börjat då och jag ska sova hos Alfy. Haha han får lida med de namnet men va fan de finns ju värre smeknamn (typ lastbilschaffis namnet stackarn får dras med).

Ne nu ska vi inte prata om plugg eller om mitt förhållande utan om min fasta :D

Visst är de härligt att prata om den, men jag tänkte att ni kanske är lite nyfikna på hur den första veckan gått?

Den har gått väldigt bra alltså, har varit någon motgång typ idag när Alfy åt chokladboll och sedan när jag kom hem ikväll sa pappa att de fanns cocosbollar i kylen, då blev man lite frusen. Men jag gör iallafall inte som min kära mor att bryta fastan efter 4dagar, utan jag stick to the status quo tihi.

Jag har typ druckigt massa te sedan förra veckan eftersom de nästan är den enda varma dryck jag får dricka, liksom alla sorters kaffedrycker och oboy står ju på listan så där skiter de sig tyvärr.

Frukosten går väldigt bra, youghurt är väldigt gott. Men jag har hittat en ny favorit till frukost havregrynsgröt med sylt eller äppelmos. Så dessa olika frukostar varvar jag lite om vartannat och jag håller mig mycket längre mättare än när jag bara äter tex. rostade mackor och oboy.

Sedan ketchup är väldigt jobbigt att vara ifrån, varit tvungen att äta pasta 2-3gånger utan ketchup nu under veckan + att jag bara fick ha senap på korven i skolan förra veckan så de kändes väll lite så där. Men ibland måste man vara utan de.

Mackor måste jag säga går allra bäst att hålla sig ifrån, är liksom godare och fräschare att ta en kvällsbanan eller äpple istället för mackor när man är lite småhungrig bara.

Ne funtar på att gå och duscha och sedan faktist lägga mig och sova så jag kan sova riktigt länge inatt. Har iallafall 1timmes sovmorgon, jippie <3



Fruktsallad har blivit mitt nya helgmys, fast i helgen blir de grönsaks
stavar med dipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0