Söndag kväll

Hejsan hoppas eran helg varit bra :D

Igår var jag och Alfy som sagt hundvakt ute hos mamma.

Idag var de väckning tidigt, eller ah inte lika tidigt som när man jobbar lördagar, utan idag ringde klockan vid 8. Fast de blev att vi somnade om och sov enda till 8.54, men men med lite is i magen, hann jag till jobbet vid 10.
Mockade och höll på, tog in Ghost så han skulle få äta lite lunch innan tävlingen.

Idag var det ju klubbtävling och jag hade anmält mig till LC:1an. Första tävlingen som senior och storhäst (fast Ghost är ju ponny) men det var tyvärr inga stora hästar med i LC:en så jag fick tävla bland ponnysarna ändå, men det gick jätte bra.

Red först fram ca 30 min, arbetade med att bara få honom intresserad av mina hjälper osv, han lyssnade jätte fint och kändes pigg och alärt för hjälperna. Sedan tog vi en 20min skritt paus för att han ska börja undra vad som händer nu. Sedan när de min gått, körde jag igenom programmet inne på framridningen och han gick verkligen super bra.

När vi sedan kommit in på tävlingsbanan blev han spänd, Ghost gillar inte att vara ensam i ridhuset, utan blir väldigt stor och ska visa upp sig, jag gillar inte denna stil han kör på i dressyren för han blir så "stor" att jobba ihop, men i hoppningen är de bara en fördel. Men iallafall de var bara att rida på! Och han var spänd men ändå väldigt lydig för min skänkel (som hade fått sporrar) det var att han var lite motig i handen, men ridvägarna blev jätte bra och halterna var de vi tog in mest poäng på, sedan min sits som jag tränat på under de ridpass jag ridit iår. Så övning ger verkligen färdighet.

Slutade med 64% och en överlägsen vinst! Min första vinst inom dressyr faktist och Ghost var verkligen toppen, är jätte stolt över att jag lyckats med honom :D

Film och bilder kommer senare <3





Ungefär ett år sedan fast detta är LB:1an

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0