Måndag kväll

Halloj helloj!

Känner att bloggen inte ligger på prio 1 i mitt liv för gissa vem som gör de? Jo Ghost!!! Haha ne Andreas ligger steget före. Men idag har jag verkligen lagt tid på min underbara vita ponny.

Efter skolan (hade bara dubbel naturkunskap) och lunchen gick jag en rask promenad ner till stallet. Böt om och skulle hämta Ghost i hagen, men han var redan intagen så mitt i lunchen fick jag bryta och knyta upp honom (vill ju inte riskera att han får ont i magen när jag rider) Så fixade iordning honom och klädde på honom och mig lite utrustning.

Så fort vi hamnade i djup snön åkte bootsen av så dom fick ligga kvar för de är ingen ide att försöka få på dom när all snö fastnat i kardborrknäppningen.

Skrittade en runda, sedan gjorde jag lite övningar i trav på en äng. Sedan galopperade vi upp till änden på galoppängen som ligger en bit bort. Åh gu vad härligt de var. Snön bara yrde och Ghost tog i som in i norden. Jätte härligt! Svettig blev han också så de här tog verkligen på krafterna. Träningsverk imorgon?

När jag kommit till änden på galoppen så travade jag av honom och sedan skrittade vi hem, fast jag fick stanna och hoppa av och plocka upp bootsen så inte de kommer bort. Måste ha dom när jag hoppar.

Efter vår uteritt kan man säga att Ghost var blöt och skummig av både svett och snö, så de blev att dra av honom de värsta och sätta svett och fleece täcke på så han fick torka upp och äta klart sin lunch. Jag underhöll mig genom att tvätta en av hans sadlar och ett av hans träns. Gjorde även rent borstarna i hans rykthink. La undan några borstar också, för han fäller så jäckligt och vissa borstar är inge bra att använda då, så då kan dom ligga avskillt och sparas på. Så kan jag slita ut gummiskarpan, piggborsten och rotborsten.

När jag hade gjort rent grejerna borstade jag honom igen för nu var han relativt torr, böt täcken på honom så att han slipper stå med fuktiga täcken inatt +  att hans riktiga stalltäcke är lite tjockare en fleece täckerna.

Efter allt var klart kom mamma och hämtade mig och nu är jag här.

Imorgon har jag sovmorgon till lunch. Men ska ta 10.30 bussen så kommer vara i skolan runt 11. Men ska roa mig med att göra svenska läxan. Hoppas de är god lunch, jag har blivit hungrig på sistonde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0