Måndag kväll

Hej nu sitter jag här igen :D Känner att jag måste ta igen lite från helgens obloggande...

Ja ni som följt min blogg sedan förra året (började blogga i oktober-08) vet att jag fastade förra året, imorgon är de fettistisdagen och det betyder att fastan börjar på onsdag. Förra året fick jag lite kommentarer om att jag inte fastade på riktigt, alltså som muslimerna gör äter endast vid solens nedgång, men denna fasta har ingenting med muslimerna att göra detta är faktist de kristnas och judarnas fasta för Jesus vandring i öknen i 40dagar utan mat och vatten. Faktist är de så att kristna och judarna äter absolut ingenting under fastan inte ens på kvällen de uthärdar sig och har så kallade "fastapåsar" som de får äta på bestämda tider.

Men detta är såklart farligt att inte äta under en sån långtid, speciellt när man är som mig en idrottande och ganska rörlig tjej. Så därför finns de ett modernare system nu där man avstår från vissa saker under 40dagar, de man absolut älskar och tycker om.

Vissa fastar tex genom att inte ha sex och andra genom att inte äta en viss sort choklad. Ni som sett fillmen 40days and 40 nights fattar vad jag menar.

Så nu vill jag inte ha några kommentarer att jag gör fel för jag vet vad jag gör!

Jag har iallafall skrivit en lista nu under kvällen på vad jag inte får äta mellan 17feb-1april
 
*Godis- alla sorter inga undantag
*Kaffebröd- inte ens en liten liten kaka
*Beasås - smörig sås är inte okej fast de är SÅ gott
*Ketchup- I gonna miss u my friend
*Läsk- Kolsyrat vatten är väll gott?
*Mackor- Onödig kolhydrater och bukfylla, youghurt på morgonen är väll godare iallafall :D
*Snacks- Chips och ostbågar u know
*Kaffe- Inte ens en latte :(
*Oboy- Samma där juice på morgonen är fräschare och innehåller mer C-vitamin  
* Ben&Jerry's och annan glass- Kommer frossa galet när fastan är över

Okej nu vet ni vad jag inte får äta under dessa 40dagar!

Önska mig lycka till!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0