Fredag eftermiddag

Är hemma en snabbis ska till farmor på födelsedags middag för hon fyller år. Jag har redan varit där på lunch med Andreas men nu ska jag dit med familjen, har ändå ingenting att göra nu under den tidiga kvällen för Andreas är borta till nio ikväll.

Efter jag ätit lunch hos farmor så åkte jag ner till stallet och fixade lite med Ghost. Red ut en sväng också, vet att han skulle vila idag men de passar bättre att han får vila imorgon för jag har ett rätt fullspäckat shema så att säga...

Men iallafall vi red ut och han kändes jätte lugn och allting. Sedan kom det en skidåkare idag igen och den här gången blev Ghost jätte rädd för  han kom bakifrån och Ghost är lite bakskygg så jag försökte vända Ghost mot skidåkaren som försökte dämpa farten så fort som möjligt (han kom från en backe) men jag fick in Ghost på en stig sedan fick han cpdamp och skulle bocka och efter allt flängande från förut hade sadeln åkte lite på sniskan och jag tappat all balans, och när han börjar bocka försvinner hans hals och jag åker av rätt i den mjuka snön som tur var! Men Ghost springer iväg bortort och jag står där utan ponny. Men efter lite visslande och ropande så kom han springande tillbaka något frustrerad och upprörd men sedan kommer jag iallafall upp på honom och vi "skrittar" på hem.

Ne nu måste jag ut och kissa Oscar lite sedan blir de att åka till farmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0