Tisdag kväll

Hej!
Blah blah jag bara skriver massa skit, jag bara skriver om mitt liv,
även om det händer ingenting, Jag döör!

Kolla mina nya kläder, jag posar i spegeln, tar kort på mig själv.
Kul att du kom hit allt handlar om mig...





Ne så illa är det väll inte?

Idag har jag varit i skolan som sagt och försökt jobba. Men är lite extra Andreasig
så försöker umgås med han som mycket som möjligt, tyvärr är han ambitiös och
pluggar och sånt mycket bättre än mig <3


Efter skolan iallafall åkte jag ner till stallet. Ghost var ren för leran i hagen har torkat upp
så han var rätt vit faktist :D SÅ underbart. Ryktade honom jätte noga så han glänste. Hade
rätt mycket tid på mig kan man säga eftersom mamma skulle komma senare.

När mamma och pappa kom så fick han först gå igenom transporten. Sedan fick
han gå in igen och vi stängde bommen bakom och bommen ifram sedan stängde vi
bakluckan. Vi ville inte starta bilen än för han blev lite stressad och skärrad. Så vi
går lugnt framåt kan man säga :D

Sedan red jag en sväng ut. Eller på hemvägen kändes de som om hästen skulle explodera
när som helst så jag hoppade av och ledde hem honom. Kände att jag inte ville ut och skena
idag. Red en sväng på ridbanan. Lite trav och någon galopp. Gjorde även en övning i skritt
som verkligen är lösgörande och får Ghost att "tänka till" lite.


Typ så här är övningen. Detta är när man rider i vänster
varv då flyttar man hästen för vänster skänkel.
När man rider i höger varv börjar man på andra sidan och
flyttar hästen för högerskänkel. Man kan göra själva tvärningen
i skritt och resten av volten i trav.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0