Tisdag kväll

Lyckas med din blogg! Tipsen som fungerar :D

Jag började blogga oktober 2008 de är mer än ett år. Då hade jag 3-4besökare ungefär :D haha. Ju längre tiden gick fick jag mer och mer läsare. Statistiken 10dubblades och senare blev ni fler och fler. Ungefär 100st läser min blogg varje dag. Det är 310st på en månad :O Lite saker som jag märkt som ökar statistiken är detta:

1. Skriv trevliga kommentarer på småbloggar. Skriv även om en händelse. När jag skrev om kamphunden fick jag oerhört mycket fler läsare.

2. Skriv kommentarer som lockar läsare på stora bloggar. På mammabloggar kommentera att du har tips på hur du orkar med vardagen eller helt enkelt skriv att du är ung och är gravid. På fjortisbloggar (kissie, dessie och paow etc.) skriv kommentarer om att du reccenserar olika sminkprodukter. Kommentarerna behöver inte innebära att du gör detta utan lockar bara läsare, du fångar alltid någon.

4. Nischa din blogg. Skriv inte om allt möjligt utan ha ett tema. Välj om den ska handla om mode, hästar, sport, kärlek eller shopping. Detta är jag dock väldigt dålig på.

5. Provocera mot andra. Skriv men nämn inga namn. Jag lovar du får respons av dom som tar till sig...

Knepen som inte fungerar

Skriv att du är fet och sedan dagen efter äter du godis.

Du skriver hur mycket du tränar och hur många kalorier du bränt. Jätte tråkigt och bildar bara massa tankar hos unga flickor.

Du leker expert

Du avslöjar för mkt. Bilden på Paow och Hugo när de ligger i sängen och rubriken "Gissa vad vi ska göra inatt?" skriker ju bara att de vill ha uppmärksamhet och att folk ska bli upprörda.



Gissa vad jag ska göra inatt? HÖHÖ.....?????
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0