Onsdag kväll

Godkväll klockan är mycket men jag kan inte sova för de :(

Saknar Andreas jätte mycket, men vi får träffas på fredag så de är chill <3

Har precis skrivit ihop en insändare till tidningen! Min första :D Aja inte om något kul utan om att jag och Ghost blev attackerade av en kamphund när vi var ute och red ikväll. Det finns några anledningar till att jag helst håller mig på ridbanorna och ridhusen på anläggningen

1. För att de bara finns en (2) ridsvängar som tar typ 20-30min att rida
2. Om man vill rida längre finns banvallen men där får jag inte rida själv
3. Det finns mycket konstiga människor i området där stallet ligger som har sina hundar lösa, hundarna är väldigt läskiga och inte lydiga för 5öre.
4. Ghost är bakskygg och skenar när cyklister, skidåkare och joggare kommer.
5. Finns egentligen inge bra ställe med bra underlag att träna på :S

Och idag fick vi smaka på anledning nr 3. Och det var så hemskt hurnini :S Jag och Ghost red på galoppen. Så ser jag rådjur och stannar så dom får gå ifrån ängen. Sen ser jag en människa med hund. Hunden heter Gucci? Ja fast den lyssnade inte på de iallafall.

 Jag ser att hunden kommer emot oss. Mamma har sagt att jag måste hoppa av om de kommer en hund springande för Ghost kan bli rädd och skena. Då ser jag att de är en pitbull/amstaff någonting? Jag hade mitt spö med mig och smällde till hunden med de. Men missade. Den började hugga mot Ghost och matten bara stod där och skrek och jag skrek NU FÅR DU FÖR I HELVETE HÄMTA DIN JÄVLA HUND! Hon kommer och skriker SIT GUCCHI! som om de hjälper?

Jag svänger Ghost åt alla håll så hunden inte får tag i honom. Han har redan bitit i Ghost bakben, Ghost är även en sån snäll häst så om jag inte flyttat honom skulle han stått still. Han sparkar inte ens mot hunden. Till slut lyssnar hunden på matten och springer iväg men kommer tillbaka. Jävlar vilken smäll den fick i huvudet. Jag träfffade precis med spöt på skallen.

Då springer den iväg mot en hund, för de är en som stannat och kollat på. Hon tar tag i hunden och håller fast den. Sen tar matten den. Utan att säga någonting till mig. Så ropar hon med andra hunden hur de gått med hästen. Som tur var har hunden bara bitit i Ghosts skydd. Ghost är helt oskadad. Men konsekvenserna kunde varit enorma! Hunden kunde ju bitit av en sena/led/muskel om den fått chansen...

Sedan red jag hem på en rätt skärrad häst och jag var super rädd/arg/ledsen.

Imorgon åker jag till Gotland, mobilbloggar därifrån <3


En sån här jävel var det!


Kommentarer
Postat av: Malin

Sjukt irriterande när folk inte kan ha sina hundar kopplade och ha koll på dom, oavsett ras.

2010-04-15 @ 00:35:07
URL: http://babylajnen.blogg.se/
Postat av: emma fors

om du är smart nog så anmäler du hundägarna! chansen är ju väldigt stor att det händer igen, och då kanske oturen är framme och du inte har skydd på.

2010-04-15 @ 15:26:16
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hjälp, men gu va läskigt! :O Tur att det inte vart några skador!

2010-04-15 @ 16:53:48
URL: http://hannamalmlof.blogg.se/
Postat av: N

Usch, va hemskt! Ja skulle ha fått värsta pankien om dte hade kommit en hund å bara attackerat min ponny :O

2010-04-15 @ 19:41:25
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skulle anmält ägaren så den fick ta bort hunden.. sånna hundar ska man inte ha, dom ska avlivas :p

2010-04-17 @ 12:58:44
Postat av: Sandra

Jag tycker att du skulle anmält ägaren. Alla kan tappa kontrollen över sin hund men att inte säga ett enda jävla ord till dig är fan så fel...

2010-04-20 @ 21:45:22
URL: http://imhistory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0