Tjena hallå!

Inget bloggande igår, men man kan ju inte få till allt, och ni läsare kan ju inte heller få allt här i världen.

Sitter och väntar på att klockan ska gå så man kan få traska till skolan så man kommer hem någongång igen!!! Rummet behöver städas, klänningen jag ska ha på söndag behöver strykas och jag ska leta upp lite info om Tiodiceproblem för Islam, Judendom och Kristendomen. Hittade rätt mycket infomation i reliogonsboken men nu ska jag fördjupa mig i vad "riktigt" troende tycker om Tiodice problemet.

Okej ni kanske inte vet vad detta problem är. Men frågan som ska "svaras" på i religonen är:

Om nu Gud inte vill ha något ont och är allsmäktig, varför pågår krig, svält och orättvisor? Detta kallas Tiodiceproblemet!

Aja jag har ju mina argument över vad religon är egentligen, så de här kan nog bli kul...
För jar har aldrig hört någon annan utrycka mina argument än. Så vi får se om jag är unik.
Just nu vill jag hålla de hemligt en tid men snart kanske vi ska diskutera religon här på bloggen
eller vad tycker ni???



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0