Lördagens tävling



Var inte så taggad på att gå upp 6 på morgonen. Efter att ha varit uppe och pratat i telefon hela natten ville man ingenting annat än att sova. Men jag masade mig upp. Och åt lite fiberflingor med mjölk, putta i lincerna, la på lite mascara och borstade tänderna sedan var de dags att ta sig till stallet. En nyvaken Ghost och 35 andra hästar mötes man av. Retade nog upp alla när jag bara gav honom hösilage och müsli. Borstade av honom så mycket jag kunde (han var ju kritvit efter blekningen i fredags) När vi väl hade packat in häst och utrustning i transporten var de dags att åka iväg. Tog bara 20min att åka så vi kom fram i skapligtid och jag kunde gå banan 2gånger!

På framridningen kändes han seg och ville inte gå framåt. Men han vaknade upp på framhoppningen där de var fullfart och alla galopperade huller om buller. Tog räcket och krysset några gånger. Både med fart och genom att korta upp honom. Av erfarenhet hoppade jag inte oxern då vi (jag) får dåligt självfötroende på banan om vi skulle riva eller vägra mot den.

På banan började han såklart med att showa med antydan att vilja stegra sig. Yes! tänkte jag de här kommer gå bra. Första och andra hindret passerade vi. Tredje med en viss tvekan men hoppade jätte fint över. Hela banan flöt på och mot 7:e hindret (planket) SÅ var de upp med huvudet och sparka på så vi inte skulle få något onödigt stopp som förra veckan. Omhoppningen gasade vi inte på så mycket hade bara målet att bli felfria.
Och dubbel 0:a blev de! Slutade på en 5:e plats. Tyvärr var de bara 4placeringar. Men man kan ju inte få allt!!!




Imorgon tänkte jag skriva om hur de gick på dressyren idag! Nu måste jag duscha!


Puss och godnatt <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg din runda du rider verkligen jätte mjukt och avslappnat

2009-10-02 @ 19:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0