Måndag

Helgen har susat förbi. Har tillbringat ganska mycket tid med Andreas men även i stallet då jag jobbat både lördag söndag. Var ju lite extra i stallet igår också eftersom jag var med på björnbärshoppningen.

I fredags åkte jag och hade lite projekt med Jossan och Angelica. Sedan hade jag 30min hälsopedagogik. Efter skolan följde Andreas med till stallet för att vara min hindervakt när jag tränade hoppning. Dock rev Ghost bara engång så Andreas fick inte så mycket jobb föutom att höja och sänka lite då och då. Han fick även stega så jag fick någolunda rätt avstånd på travbommarna. På kvällen så samlade vi båda vuxenpoäng när vi fick åka och handla och även laga mat till oss + hans föräldrar. De var kul, tur att de tyckte att min berömda pasta med curry räkor var god. Kryddade även till rätten med lite kräftstjärtar. På kvällen hade Andreas och jag lite myskväll med Ben&Jerry's och cola.  




I lördags höll jag på att ruttna sönder när jag kom till stallet, så jävla dåligt mockat. Mitt jobb är inte att städa efter andra mitt jobb är att fixa så hästarna kommer in, får mat och inte är skadade. Men istället fick man en timmes extra jobb och mocka skit. Man undrar ibland vad man betalar för, Ghost box var faktist värst, skiten var bara omrörd så jag ägnade dubbeltid åt att få hans box helt perfekt detta är inte första gången heller så man tröttnar lätt.  Tur att vattnet var bytt hos alla annars skulle jag inte vara nådig.


I går jobbade jag lite på förmiddagen innan hoppningen började. De gick väldigt fort, var bara 12 hästar inne på natten så de blev inte så mycket att mocka. Om går dagens tävling skrev jag i ett inlägg igår så de är bara att gå dit och kika.


Idag är de måndag och jag tycker att de varit en väldigt bra måndag. De är ju endast på måndagar man behöver gå upp 7 annars är de nästan 8.30 som gäller varje dag. Dock måste jag gå upp någon timme tidigare onsdag, torsdag för jag ska ha körlektion med Pelle. Skolan svishade även den förbi även fast jag hade 3timmarshål. Men tyvärr har jag haft ont i huvudet hela dagen så jag orkade helt enkelt inte åka till stallet idag. Så nu när middagen snart är klar förhoppningsvis blir de till att plugga lite naturkunskap, Andreas kommer hit och sedan blir de väll en dusch innan man går och knoppar.

Imorgon är de en ny dag. Yeah!!! Hoppträning för Sara :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0