Historien om mögellådan!

Ledig idag så ingen skola för mig. Har varit i stallet hela morgonen och fixat för helgens tävlingar. Jo men visst jag ska tävla hela helgen den här veckan :D

Har smörjt Ghost dressyrträns och sadel. Hopptränset och sadeln får vänta tills på fredag eftersom jag ska ha de på när de är träning. Men iallafall har  jag plastat in Ghost träns också då de inte ska få en gnutta damm eller hår på sig. Sadeln är ju skyddad av överlägget men de är värre med shabraket som jag kommer stå med tejp och vaxa bort alla små vita hår som kommer falla ner på sadeln, när jag hänger på och av de andra sadlarna.

Jag har även tagit insiativet att äntligen diska ur mögel lådan (tog ett tag att ta tag i den cirkus 1år) Haha vill ni höra historien varför jag kallar den för Mögelådan? Jo så här var de.

De är en blålåda där jag har mina tävlingssaker som nummerlappar, vitahandskar, sporrar och broddar och även lite smörjsaker. Så förra året innan jag åkte till Grekland så la ja i en svamp jag precis användt (den var fuktig) i lådan. Sedan var jag borta 2veckor. Och när jag kom hem de här var dagen innan allsvenska tävlingen. Och jag ska ha mina tävlingsaker. Var hela lådan full med mögel. Och mina vita handskar hade förvandlats till gröna!
Haha jag tömde såklart lådan med saker och gjorde rent dom. Men lådan har inte fören idag blivit diskad. SÅ imorse diskade jag den, torkade ur den och la in mina nya rena saker i den utan någon fuktig svamp.



Nu ska jag äta lunch och smsa med min pojkvän så han inte glömmer bort mig idag när han är själv i skolan <3


Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0