Asså sorry!

Har ju helt glömt bort att skriva om söndagenstävling (alltså förra helgens söndag)


Ja sista klassen för dagen skulle jag ju starta och som de flesta vet tar ju dressyr så förskräckligt långtid istället för hoppningen 1-2min/ekipage tar dressyren ungefär 6-8min/ekipage.

Framskrittningen var han lat men efter att mjukat upp i lite trav och övergångar trav skritt blev de mer öron fram och mer arbete i bakkärran. Efter några övergångar trav-galopp-skritt-galopp-trav-halt-galopp-skritt. Så blev han väldigt mjuk och fin och steget blev så där energiskt jag vill ha de. Skrittpaus. Sedan rida programet 1gång för att sedan gå till collekting!

Där jag får reda på att de ska vara en 20 min paus mellan mig och ryttaren före mig! KUL!!! NOT! Jävla skit. Skrittar på för att sedan 10min senare ska köra igång lite till. Och möts av en väldigt omotiverad ponny som nu blivit sur och grinig och seg. In i collekting. Vassa sporrar på. På med ett smile och in på banan med bad bad bad självförtroende.

Domaren hade under dagen givit runt 50-55-60% till de flesta. Så alltså ingen som är generös här inte. Hon hade även underkänt en som jag tyckte såg helt okej ut. Och eftersom Ghost var surpuppa så visste jag att de jag skulle komma med inte var så mycket att hänga i julgranen.

Men när jag kommer in får jag lite pepping av laget och Ghost trampar iallafall på med en liten böjning i nacken. Vi kanske blir godkända iaf :D

Vänstergaloppen, serpentinerna och sista halten är de jag är mest nöjd med. Men vi slutade iaf på 52,?% iallafall lite bättre än vad jag trodde när jag gick ut från banan trodde jag skulle hamna på ca 49%. Aja de är synd att vissa domare ska döma ner när de ser så bra ut, okej kanske inte min runda men i överlag tyckte jag att många blev väldigt nerdömda speciellt Amanda i vårat lag. Sedan finns de domare som jag tycker ger för mycket poäng och att de ligger lite jäv i de hela. Men de kan vi ta en annan dag. Nu börjar filmen:



Ställen där vi ser as bra ut:
1.58-2.01
2.20-2.34
2.56-2.59
3.02-3.28
3.36-3.40
4.21-4.22

Många bäckar små som man säger! De gäller att hitta höjdpunkterna för att ha en morot i livet!

52sek av 4.40min. 5,3% av tiden såg de alltså bra ut! Se om detta kan höjas till nästa gång :D

Kommentarer
Postat av: Amanda

vilken söt ponny! :)

2009-10-03 @ 22:53:08
URL: http://amandasandbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0