Ja jag fuskar

De är mars alltså snart vår. Jag har typsik kritvit svenne hud på vintern. För att förbereda mig till våren som kommer innehålla klänningar, shorts och kjolar så vill jag ha snygga ben. Okej mina korv ben som är nästan lika tjocka som de är långa (30/32) är ingen skönhet att se på oavsett. Men att sätta lite färg på dem brukar göra ganska mycket skillnad.

Sedan när gruset åker bort från gågater och trottarer kommer även högklackade skor på och vips har jag långa slanka ben.

Okej hur har jag lyckats fått min vita februarikropp bli en sommarbrun marskropp?
Jag har mixat och trickats med två kända märkens BUS-proukter. Nivea och Dove.

Hur har du gjort?
Dag1.Söndag
Började i söndags med en hel behandling, rakade benen med både apparat och rakhyvel. Sedan en peelingduch och även ett varv med en bra skrubbhandske/svamp. Efter duschen när jag nästan var torr blev de insmörjning av en bodybutter och sedan blandade jag båda BUS-produkterna. 
Dag2.Måndag
Började morgonen med att använda en vanlig bodylotion på ställen jag blir torr armarna och armbågarna.
På kvällen efter jag duchade använde jag BUS-produkterna igen.
Dag3.Tisdag
Samma procedur som dagen innan.
Dag4. Onsdag
Samma procedur på morgonen som mån och tis. Men på kvällen smörjde jag endast in mig med bodybutter för att inte bli allt för mörkhyad så de ser väldigt mycket fejk ut.
Dag5. Torsdag
Samma provedur som månoch tis. Men nu är jag nöjd med resultatet. På söndag kommer jag nog skrubba och peela igen samt raka lite så då blir de en ny kur.

Tips för dig som ska använda första gången:
* Ha inte vita underkläder/vanligakläder på dig när du fortfarande känner krämen alltså när den nyligen är på. Utan ha morgonrock eller någon gammal tshirt som inte sitter tajt på dig. Annars blir de lätt bruna fläckar.
* Använd anpassade BUS för ansikte i ansiktet. Krämen för kroppen är ganska fet och du får finnar istället för att bli vackert brun.
* BUS produkter ger oftast inget skydd mot solen så smörj dig med skf så att du inte bränner dig. Brännblåsor gör ajaj 



  Dove kostar ca 49:-   Finns på ÖB för ca 19:- såg jag idagNivea kostar 50:- på Åhlens vet jag

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Din busunge som fuskar sådär ;)

2009-03-06 @ 20:49:31
URL: http://mikzim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0