Jobba, Jobba, Jobba, försov mig!

Första dagen på 2veckors jobb i stallet. Ställt klockan på 6 eftersom bussen gick 7. Vaknade 7.12 gu vad hopplös jag är på att sova, så de var bara att ringa en sovande pojkvän som fick gå upp och skjusa mig hihi. Imorgon så har jag iallafall fixat så mamma kan skjusa mig så då kan jag sova till 6.45 iallafall.

Jag tycker att de är kul att jobba i stallet, även fast de bara är ett ridskolestall händer de ganska mycket iallafall nu när de är ridläger sedan känner jag hästarna så väl och de är så trygga i sig, men jag vill iallafall jobba mig uppåt någongång och hamna i ett tävlings stall och rida alt. sköta häst på arbetstid.

Jag vet att när jag var på clinic för Annsofie Oscarsson (hoppryttare) berättade hon att även fast hon hade hoppat EM och var en lovande ryttare, åkte till ett stall i Tyskland för att jobba som beridare fick hon börja med att skrubba stall innan hon arbetade sig uppåt för att äntligen få arbeta med de hon kom dit för.


Kommentarer
Postat av: KatarinaKat

2009-06-26 @ 18:16:36
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: KatarinaKat

Fräckt! Man ser ju inte albinos så ofta.. Hos oss är alla våra hästar i stallet bara bruna (;

2009-06-26 @ 18:17:12
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0