Välkommen in i Fridas sminkväska


Här är innehållet som hänger med i Fridieees sminkväska
år ut och år in.

Från övre vänster: Stor rouge borste, foundation
Från vänster nedre raden: Solpuder, ögonkräm och mascara.

Att ha en stor rouge borste är bara till en fördel tycker jag du behöver bara snurra ett varv i rougen/solpudret och sedan
fördela mängden du får jämnt. Denna borste är från H&M och kostar ca 40:-

Foundation är räddningen på hösten, vintern, våren när inte solbrännan sitter och hjälper till att jämna ut huden. Dock är inte att rekomendera att fixa en fejkbränna med foundation utan endast jämna ut huden eller fixa skavanker.  Denna är från maxfactor, pluset är att en makeup svamp följer med i en separat avdelning, kostar ca 155:-

Solpuder räddar sommarkvällarna och förstärker solbrännan, fördelas på kinder, panna, näsa, haka. Ska inte användas som rouge då du aldrig någonsin kommer rodna brunt i hela ditt liv och du kommer bara se smutsig ut i ansiktet. Jag använder endast solpuder på sommaren och ev sen vår om solen tittat fram. Detta är från Viva la Vida och kostar ca 95:-

Ögonkräm använder jag varje morgon när jag ser och vet att jag inte fått tillräkligt med sömn, trollar bort vilka mörka ringar och säckar under ögonen jag än får :). Denna är från Åhlens och kostar ca 45:-

Mascara, min ska vara vattenfast, dels för att jag sportar i alla väder och dels för att ett gott skratt förlänger livet och då kan glädje tårarna titta fram och jag vill inte ha 2 svarta sträck ner för mina kinder. Min mascara är från dior och kostade 210:- i taxfreen vet inte hur mkt den kostar i butik. 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Bra inlägg! Letar just nu efter en bra bronzer =)

2009-09-12 @ 13:15:22
URL: http://beautyrecensioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0