Man kan ju inte sitta på muffen!

Här kommer ett inlägg för världens lataste (bekvämaste) bloggare. Jag skyller på min pojkvän att jag inte bloggat, jag har all rätt att skylla på honom också eftersom jag sitter i tortyr hela helgen (jag kommer till de)  :D

Veckan börjar med att åka och träna för Carina. Aldrig tränat för henne och jag börjar undrar varför? För de var väldigt lärorik och skojig lektion men något annorlunda utryck med lite diskret sexsnack inblandat.

Första hon gjorde var att länga lädrerna 2hål!!! Jaha jag som vant mig vid korta hål nu när hoppningen satt sig på hjärnan. Sedan tittade hon på sittsen och sa "Du måste förflytta tyngden lite bakåt så att du inte sitter på muffen" VA? Mia har ju alltid sagt att man ska sitta så de ska svida när man kissar. Sedan frågar hon sin man som är i närheten, "Uffe inte kan man väll sitta på muffen?"  Ne de kunde man ju såklart inte.

Sedan sa hon "Den kan du ha mycket kul med ändå" HAHA jo jo jag vet tänkte jag

Sedan fick jag rida fram och trava fram. Hon tyckte att Ghost hade en fin takt och ett bra steg men något kort och att han skulle behöva ha hjälptygel för att få ner skallen på honom. Så på med hennes hemmagjorda martingal som fungerade finfint på Ghost faktist . Och om man har den här som hjälper honom att inte titta på annat utan dra ner skallen och jobba. Så kan jag koncentrera mig mycket bättre på vägen, sittsen och att han jobbar med bakbenen. Och som de  flesta vet är hästar vanedjur så om 2månader kommer han inte tänka öppenform längre om jag rider med denna.

Värt ett försök de kan ju inte bli värre. Som läxa fick jag uppgift att rida mycket utan stigläder i alla gångarter och former alltså att svänga huller om buller. Så att jag ska få bättre självförtroende och bättre djupare sits som också kommer hjälpa Ghost att falla in i en mycket trevlig tävlingsform.

NU är jag lite bekvämerare och sätter in bilder från resten av veckan:



Blev fram och tillbaka till Åland på tisdagen. Köpte en Dior Iconic Mascara :D



På onsdage gick ingenting som de skulle och en bomb släpptes när
Andreas berättade att han skulle till skara över helgen med sina kompisar.
Jävla idiot kunde du inte berättat de tidigare!!!!!!! Varför tänker inte killar?



Idag har jag varit med guld ungarna Ossian och Enya.


Och imorgon ska jag vara med Jossan och Angelica och käka middag :D
På lördag får vi se vad som händer, någon kanske vill unna mig en kväll??

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0