Go'kväll

Hoppas ni gillade mitt förra inlägg, tänkte köra lite sånt dom kommande veckorna, ni ska få besöka min sminkväska, jag ska även recensera foundations, hårsprays och mascaror.  

Sitter hemma hos Andreas, har varit här två nätter och alltid lika mysigt <3 Idag gick vi upp runt 11. Käkade frukost och sedan fixade vi till oss för att slutligen cykla ner till stallet och rida Ghost.

Har ju sattit igång honom den här veckan och idag blev första hopp-passet på ca 3 veckor. Red nere på stora ridbanan. Han var pigg, busig och glad över att få hoppa igen som tur var hade jag martingalet på för han bockade rätt rejält när jag red fram och varvade mellan trav och galopp på en 20m volt.

Hopp övningarna bestod av en studs med 3hinder på 40cm och 3m mellan varje hinder, alltså inga konstigheter och lätt för Ghost. Sedan hoppade jag ett räcke på 70cm på en 30m volt ca 3gånger i varje varv. Sista övningen var räcke och oxer med 21m emellan för att koregera galoppen, denna övning är bra för Ghost då han behöver stoppas ibland och gasas på ibland. Fick mellan 5-8galoppsprång. Oxern låg på 80cm och vi bredda den till även på 80cm. Räcket var på ca 70cm.

Anledningen till att jag inte höjde mer förstår nog alla att de var för att han inte hoppat på länge. Nästa vecka ska jag lägga in 2hopp-pass, ett ska jag försöka få med Sara och ett själv. Tävling om 2 veckor!

Andreas var iallafall en perfekt medhjälpare att ha med på banan så jag slapp hoppa av.
 Dock rev Ghosten inget (som vanligt).

Bilder kommer imorgon  från dagens träning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0