Fridieee recenserar parfym

Paris Hiltons Heiress, ca pris: 313:-



Beskrivning från tillverkarna:
Spegel, spegel på väggen där säg vem den största arvtagerskan är? Paris Hilton såklart! En elegant och sofistikerad doft, precis som en äkta arvtagerska. Lilvlig, vibrerande, berusande och fängslande. Bär den och bli sagolik. Parfymen inleder med virvlande toppnoter av passionsfrukt, persika, mimosa champange och apelsin och övergår i exotiska hjärtnoter av kaprifol, jasmin, ylang ylang och tahitisk tiare. Fantastiska sensuella basnoter av vetiver, viol och ljusa träslag avslutar doften.

Fridas omdöme:
En av mina favorit parfymer som luktar fantastik och stannar kvar hela dagen. Lukten är fräsch och även den som brukar vara överkänslig mot parfymer kan använda den och vara nära någon som har den på sig.  4/5 toasters.


Kylie Minogues Sweet Darling, ca pris 201:-



Beskrivning från tillverkarna:
Den är inspirerad av de mer mjuka sidorna hos Kylie Minogue med värme och sensualism. Den har en förförande varm ton av passionsfrukt, sockervadd och vanilj i doften.
 
Fridas omdöme:
Här är en riktig sötdoft som man tröttnar på efter ett tag då den luktar SÅ mycket söt men ändå SÅ gott. Doften är genomträngade och sitter även den hela dagen dock använder jag den endast på speciella tillfällen. Uppskattas mycket av de andra könet.  3/5 toasters.

Christina Aguilera, ca pris 202:-




Beskrivning från tillverkarna:
Så sexig att du inte behöver bära något annat.

Fridas omdöme:
Jag fick den här parfymen när jag fyllde 16 år av två goda vänner. Och jag är fast!  Denna doft är helt underbar och go att jag tog slut på flaskan och hela paketet (body lotion och dusch creme) på bara några månader. Detta är en parfym jag alltid kommer ha på smink bordet. Tack Jossan och Josse <3 Köp hela packet om du gillar den, den är värd varenda öre. 5/5 toasters.


Christina Aguileras Inspire, ca pris 359:-



Beskrivning från tillverkarna:
Christina Aguilera Inspire EdP är en klassisk och bestående doft, vackert feminin och sexig med en mix av mango, gardenia och valenciansk apelsinblomma.

Fridas omdöme:
Fick den här parfymen av min syster förra veckan och den har anvnändts. När jag luktade på den på Ålandsbåten tyckte jag inte alls att den luktade speciellt och en hård kritiker som jag är då jag älskar hennes första alltså inte gott. Men nu gillar jag den här också. Dock så fick jag den av min syter pga hon fick huvudvärk av den. Så inget för allergiska eller känsliga alltså. 3/5 toasters


Och nu ska vi resa bort från kändisarnas parfym och granska en något mer okänd och de är:



The Body Shops Huile de Parfum, pris 149:-
 Den till vänster

Parfymen säljs inte längre av body shop men de är denna parfym som jag mest har i skolan pga att den är helt naturlig och framkallar ingenting hos dom som är överkänsliga eller allergiska mot parfym. Jag älskar den och blev jätte arg nu när den inte säljs längre. Så nu ska jag använda mina sista droppar av parfymen varsamt. 4/5 toasters

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej=)

Nu kan du tävla om ett smycke set på min blogg : http://millahoman.blogg.se/2009/july/tavling-smycken-1.html



Har även 4 andra tävlingar igång ,kanske något som faller dig i smaken :)

Var gärna med

Kram

2009-07-29 @ 20:53:15
Postat av: Mikaela

Jätte fin blogg, fin header =)

2009-07-29 @ 22:11:00
URL: http://storamodegarderoben.blogg.se/
Postat av: Greta

Jag hade sweet darling förut och jag älskade den! :D

2009-07-30 @ 01:11:28
URL: http://tallgarden.blogg.se/
Postat av: bella

Jätte fin blogg du har :D



www.bellalahdo.blogg.se

2009-07-30 @ 13:07:22
URL: http://bellalahdo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det gör vi :)

2009-07-30 @ 21:47:09
URL: http://angeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0