En vecka till har gått på lovet

Och skolan kryper sakta men säkert närmare.

Idag har jag jobbat häcken av mig för att jag skulle hinna rida. Gjorde 6timmarsarbete på 4timmar så jag hade 2timmar med Ghost och vad allt inebär.

Nu ska han ha semester 2veckor och strosa lite i hagen och kanske bara ut och skritta någon runda om de kliar allt för mycket i mina ryttarmuskler (tyckte de lät bättre än ridmuskler)

Den här veckan har jag jobbat med att "ställa av honom" så han inte gått hårt och sen poff får vila, de mår ingen bra av.

Hur har jag gjort då?

Passen har legat på ca 45min.
När jag har ridit på banan har jag börjat skritta ut på långa tyglar ca 15min.
Sedan har jag koncentrerat mig på att han inte ska gå i tävlingsform utan
att de räckt med att han går rätt ställd och han är lite böjd i nacken. Sedan
har jag bara skrittat och travat. Jag har även gjort mycket lösgörande arbete.
Och självklart avslutat passen med serpentiner i lågform något som jag
nästan följer religöst efter varje ridpass + Skritt på lång tygel i 10min.

När jag ridit i skogen har jag bara tänkt att de ska vara kul att vara i skogen.
Inge trassel med att arbeta utan lång tygel och energisk skritt. När jag travat
har jag låtit honom få korta och länga stegen så han får tänka,
Eftersom han har tendens att sticka om man rider i en snabbare gångart
än skritt ute ( Ponnyer kan väll vara underbara <3) egentligen är detta en
säkerhets grej som är värd att få bort. Men bara han får tänka och har en
uppgift ute i traven och galoppen går han som en klocka och på en äng
i galopp går han i bättre form än på ridbanan eftersom han får mer svung
i sprången och blir mer pampigare <3



Helg i bilder:

Mys med Andreas


Var hos mina kusiner och grillade och jag gjorde tårta på 5min
skabbig va?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0