Tisdag eftermiddag

Idag sov vi fruktansvärt länge, ne då bara till halv elva. Gick en sväng med Oscar och sedan var de dags att gå ner till station och ta bussen till stallet. Andreas var iallafall snäll och bar Ghost nya stalltäcke, påsen var verkligen otymplig att bära.

Red Ghost lite så han fick röra på sig så han inte svullnar sönder i lederna. Han var pigg och han hade en jätte härlig galopp. Sedan provade jag ut täcket och lindade benen, han blev jätte snygg <3

Sedan gjorde jag rent hans träns, behövdes verkligen har ju inte varit ute och tävlat sen oktober och då är de lätt att man slarvar. Men nu ska jag faktist hålla de rent och rengöra och smörja upp minst varje vecka. Ett tag var jag superflitig och gjorde de varje gång jag ridit men tror tyvärr inte tiden kommer räcka till.


Fina Ghost :)



Letade fram Ullaredspåsen har lagt ner ALLA mina rena schabrak
i den nu, den var så himla stor och rymlig så jag får nog plats
med fler schabrak så nu är de bara att spendera money...

Hoppas ingen blir arg nu när jag tagit en till hyllplan. Jag
är nog den i stallet som sprider ut mig mest. Ghost har förvaring
till allt. Han har en låda till benskydden och en till lindorna och en till sina rengöringsgrejer.
Han har en kista till sina täcken och sen har han en boxgardin med sina stall lindor och paddar,
flughuva, linement, täckesgjord, extra spännen till täcken. Ja jag kan nog skriva en hel bok om
hur jag förvarar Ghost saker och hur jag brer ut mig i stallet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0