Nervositeten kunde inte kopplas bort!

Igår hade jag teori prov, var fett nervös men fokuserade som tusan hela bussresan och när jag väl var framme var jag helt i fokus och de kändes som jag skulle in i OS-arenan. Jag klarade av att hålla nervositeten borta under hela provet och när jag tryckte på "avsluta provet knappen" och svaret att jag blivit godkänd. Släppte allt och nervositeten fick komma av sig själv. Jag skakade när jag hämtade mitt papper med resultatet och med världens leende gick jag mot tunnelbanan.

Idag var nervositeten borta och jag kände ingenting alls fören jag började köra och då hade jag inte tid att fokusera bort den som jag hade på bussresan i måndags. Den kom självklart när jag höll på att backa så där började problemen uppkomma och jag blev mindre uppmärksam och tryckte mer på gasen än vad jag skulle och liknande. Blev kuggad :'( Visserligen fick jag tydligen en som var känd för att kugga.

Men nästa gång ska jag försöka vara nervös tidigt på morgonen så jag hinner fokusera. Precis som inför en tävling då fokuserar jag för att inte bli nervös när jag är inne på banan, jag börjar redan på vägen dit och när jag rider fram. Sedan när jag gjort dressyrprogramet eller hoppat banan så låter jag nervositeten komma. Den kan komma i tårar, i skratt eller bara att jag skakar kraftigt.

Bloggar mer senare i veckan/månaden måste bli klar med psykologiuppsattsen! Jag vet snart en månad sen den skulle vara inne, men haft så jäkla mkt annat. Nu är de DH! <3  

Kommentarer
Postat av: Gabbe

sv.Tack Frida! <3



Hoppas att du får körkortet snart ändå! :) Håller tummarna!



<3

2009-12-01 @ 22:34:54
URL: http://dumpuckoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0