Säkerheten måste gå först.

Som ni kanske har sett på min facebook status har jag varit med om en liten häst olycka i helgen, som kunde ha urartat sig till något större om jag inte skulle ha haft en så snäll och lugn ponny som jag har.

I lördags var jag i Rimbo med Ghost eftersom vi skulle tävla lokala där. De blev lite brottom med framridningen, eftersom vi kom lite sent och jag ine gått banan så fick jag stå och titta på några ekipage för att lära mig den, tur att den var lätt annars skulle jag fått panik. Medan jag kollade banan skrittade mamma fram Ghost. Sedan in på framridningen och rida fram lite lätt. Han skulle ta LDn som framridning tänkte jag. Så ville inte trött ut honom. Sedan var de dags för framhoppning och jag hoppade lilla i en åtta 2-3gånger innan jag gick upp på räcket 1gång och oxern 1gång sedan var de nästan min tur. Så mamma satt på min säkerhet ifall Ghost skulle få för sig vägra inne i ridhuset "sporrarna". Sedan sa jag till mamma 

- Jag tar oxern engång till. 

Och utan att hon hann svara smackade jag på och Ghost hoppar av för tidigt jätte för tidigt då tappar jag balansen Såklart och råkar nudda ganska hårt med sporren så Ghost börjar bocka och jag har inte återfått balansen så jag blir avkastad med foten i stigbygeln. Jag har säkerhets stigbyglar men mina nya stövlar visade sig vara bredare än mina Cavallo så jag släpas en bit med dunkande huvud som såklart åkt ner i backen först. Vaknar med ett team av funktionärer och en sjukledare kommer och tittar till mig och jag mår rätt okej men har ont i huvudet. Sjukledaren rekomenderar att jag inte ska starta.

Så de var bara att packa in en rätt nöjd men oförstående ponny i transporten och åka hem och vila.

Så nu blir de till att köpa nya stigbyglar och funtar på att beställa dom här som är utvecklad att passa min stövel:

Kostar dryga 899:- lite dyrt för stigbyglar anser jag men säkerheten går före, ni kan aldrig få en samma mig men
jag kan tjäna in dom här pengarna rätt snabbt.








 


Kommentarer
Postat av: b&v

ja gud ja :) detklart att du får göra det! :D kramkram

2009-08-17 @ 17:36:58
URL: http://apieceofsisters.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Usch vad läskigt :S Tur att det gick "bra" iaf! d va däför du försvann helt plötsligt alltså :(

2009-08-17 @ 20:21:27
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Svar till Mikaela

Ja de var läskigt. Jag som ville tävla mot dig :D Kanske tar igen de på Roo, ska du dit?

2009-08-17 @ 21:39:09
URL: http://fridieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0