10 000:-/år fan heller!!!

Haha kollade runt lite på aftonbladets hemsida och hittade en ganska intressant artikel om hur mycket de kostar att hålla på med olika sporter. Föräldrarna klagade då på att Hockey var så dyrt "De kostar oss omkring 30 000:-/år" Hockey var även överst på listan.

Efter kom ridsport med "ynka" 10 000:-/år. Vafan är de här?
Har min familj blivit lurad eller? I genomsnitt betalar mina föräldrar
10 000:-/månad för att jag ska kunna vara aktiv i ridsporten och ha egenhäst.
Då tillkommer även vissa kostnader någon månad så iblan kan beloppet hamna
på 11 000:-.

Med allt som ingår när man har häst kan jag här med säga att ridsport på lättklassnivå har 1ponny som inte ens är köpt utan lånad, egen transport (service, besiktning och parkering), inackordering, träning 2gånger i veckan, tävling 1-2gånger/mån, utrustning, hovslagare, vetrinär, försäkring, mat, kiropraktor. Ja ni fattar allt!!! Så slutar summan på 120 000:-/år och inga 10 000:-!!!


Ät de!!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0