Söstholm Bugsy en stjärna som släcktes





Du var född 7april-1996 i Danmark. Skulle gå som avelshingst men du var inte rastypisk. Flyttade till Sverige, blev ridskolehäst blev sedan tävlingshäst i hoppning, vidare till körhäst du tävlade tom VM. Efter körningen kom du till mig och jag kände en kärlek till någon jag aldrig känt för någon varekse på denna jord.

Söstholm Bugsy jag minns första gången jag red dig, du skena jag kunde ha givit upp och sagt att jag inte ville ha dig, men jag skulle visa att jag kunde. Du kom hem till oss 9juni 2006 samma dag jag slutade 8:an samma dag de var första gången jag red dig. En söt liten ponny med stora ögon som alltid försökte var du. Vi hoppade, red ut på långa ritter, tränade dressyr och åkte på småsmå tävlingar.

Älskling jag tittar på rosetterna, dom är inte många men vi kämpade. Att du hade ont vissa dagar och var en toppen ponny andra dagar gjorde att jag fick anpassa träningen allt efter dig. Ett läger vi var på var dom dumma mot dig. Jag vet att någonting var fel, jag led med dig min ridlärare gjorde så mycket som möjligt för att anpassa träningen för oss. Men dom jävlarna fattade inte, ord kan göra ont. En säsong kunde vi glänsa vi på tävlingsbanorna sen var de över. Värken tog över din kropp.

5 Augusti 2008 fick du som 12åring lämna mig och åka till Windy till ett liv utan smärta...

Kvar fanns en 16åring som bara ville följa med men var tvungen att kämpa på för att få livet att forsätta normal.       


Kommentarer
Postat av: Leia

Hej hej!

allt är bra, med dig då?



Fin polle.

Kram

2009-04-22 @ 22:38:31
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0